Alla inlägg den 5 april 2011

Av lillaviola - 5 april 2011 21:38


Jag tackar för era kommentarer,det känns bra för nu är jag på rätt väg. Ingen ska behöva lida i familjen över min skrivklåda.

 

Min eftermiddag har bjudit på kattfödelse. Så spännande att få vara med!

Det handlar om granne S och hennes nakenkatter. Nu var det katt nr 3 - Ragnhild- som äntligen skulle få bli mamma.

Vera leverade 1 unge i nov-10,Dagmar fick straxt innan jul 2010 4 små "råttor" och i morse kom det 3 små "råttor" från kattmamman  Ragnhild

 

Vilken underbar em/kväll!

  Det är nakenkatter och bara några timmar gamla...

 

En ny upplevelse för mig som är allergisk mot katter.Men det här kan jag härda ut...

 

Tack och hej så länge! Eder Viola

Av lillaviola - 5 april 2011 12:27

Samma Viola i ny kostym.

Man kunde ju önska att hon bakom tangentbordet fick en ny slimmare kostym ,så här inför sommaren,men det krävsmer än en ny bloggadress för det.


Jag funderar på vilken metod vi ska använda för att få fram en annan Viola...promenadmetoden och utan inslag av fikabröd.


Nu finns det inte så mycket fikabröd i mitt liv då jag bakar för sällan...så det är väl ändring av maten eller ökning av promenader.


Här önskade jag att jag hade mina barns ämnesomsättning...de måste jag jaga så att de får i sig mat så det inte faller ur.


Livet är inte enkelt...men rätt kul ändå!


eder Viola

Av lillaviola - 5 april 2011 12:11

Hejsan på er!

 

Och välkomna hit på riktigt! Jag har nosat runt här funderat och grubblat.

Jag gör ett ärligt försök att lotsa er hit...vi får se hur det går.

 

Tanken är väl den att jag så småningom ska låsa den andra bloggen just för att mina barn inte ska behöva låta mitt bloggande vara en "hemlighet".

 

Det var för jobbigt att gå i genom inläggen som jag skrivit från 2007 och fundera på vad som ska vara kvar och vad som ska bort.

 

Och samtidigt kan jag inte förändra mitt skrivsätt just för att jag skriver så här. Jag vet inte hur jag ska skildra min vardag utan min humor och ironi.

 

Men i bland så vill jag skriva vissa saker som jag inte är säker på att jag vill dela med ALLA och dessa inlägg kommer jag att lösenordskydda. Då handlar det väl främst om mina egna svackor och sånt som handlar om barnen.

 

Det är ju många av er som jag redan "talar" med privat om just detta,men det är för många andra som jag nu väljer att skydda vissa rader och meningar.

 

Tack så mycket för din uppmärksamhet!  Och hoppas du kommer att trivas=)

 

Eder Viola

Presentation


Här kommer du att bjudas på kaos,oordning,mycket skratt en och annan tår. Det är min vinkling av livet

Följ min blogg

bloglovin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Familjen


Ovido - Quiz & Flashcards