Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Välkommen på riktigt hit!

Av lillaviola - 5 april 2011 12:11

Hejsan på er!

 

Och välkomna hit på riktigt! Jag har nosat runt här funderat och grubblat.

Jag gör ett ärligt försök att lotsa er hit...vi får se hur det går.

 

Tanken är väl den att jag så småningom ska låsa den andra bloggen just för att mina barn inte ska behöva låta mitt bloggande vara en "hemlighet".

 

Det var för jobbigt att gå i genom inläggen som jag skrivit från 2007 och fundera på vad som ska vara kvar och vad som ska bort.

 

Och samtidigt kan jag inte förändra mitt skrivsätt just för att jag skriver så här. Jag vet inte hur jag ska skildra min vardag utan min humor och ironi.

 

Men i bland så vill jag skriva vissa saker som jag inte är säker på att jag vill dela med ALLA och dessa inlägg kommer jag att lösenordskydda. Då handlar det väl främst om mina egna svackor och sånt som handlar om barnen.

 

Det är ju många av er som jag redan "talar" med privat om just detta,men det är för många andra som jag nu väljer att skydda vissa rader och meningar.

 

Tack så mycket för din uppmärksamhet!  Och hoppas du kommer att trivas=)

 

Eder Viola

 
 
Trebarnsmamman

Trebarnsmamman

5 april 2011 15:41

Du är klok du!

http://blogg.trebarnsmamman.se/?cat=5073

 
Ann Catrine

Ann Catrine

5 april 2011 16:51

Åååh, håller andan just nu.
Har nämligen haft problem med att kommentera här,
men nu verkar det OK ! (?)

Klart jag vill fortsätta följa dig och din blogg,
och tror du tagit ett riktigt bra beslut !

Kramar!!

http://www.mormormu.blogg.se

 
Malin

Malin

6 april 2011 19:44

Aha du har flyttat! Då ska jag adressändra!
Har köpt mig en kaffekvarn, appråpå ingenting. Jomen jag har funderat på det ända sen jag läste nån gång för hundra år sen att du hade en och gillade smaken.
Jag vet inte riktigt om jag får till det med mängd kaffe men det är ett härligt terapiarbete att mala bönorna :)

http://madebyma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillaviola - 29 maj 2011 17:10

Jag går från Lillaviola till FruViola och du hittar mig här

Av lillaviola - 19 maj 2011 21:19

Ja i bland så måste man pröva gäset på den andra sidan för att ta reda på om den är grönare...   Men det var inte det och jag ska väl erkänna att jag saknar blogg .se  ... Jag har nu klurat hur jag ska göra något åt detta, för jag trivs inte hä...

Av lillaviola - 19 maj 2011 16:09

Familjen Viola har nu klarat av del 2 i den utbildning/utredning hos BUP (BNP) gällande sonen.   För mig är det återigen en AHA upplevelse...att möta en förståelse är UNDERBART och ger mig massor av energi av den posetiva sorten. Kära make var me...

Av lillaviola - 18 maj 2011 09:17


Vilken morgon!        Snacka om att man tog fel fot först över sängkanten=(   Dåligt med sova av någon konstig anledning,seg start och total brist på koll. Har gjort ett tappert försök att klä mig proper för min dag på byrån.   Tröjan u...

Av lillaviola - 16 maj 2011 07:34

Jag ser fram emot en vanlig måndag,med det vanliga göromålen. Tvätthögen har växt igen! Skafferiet behöver en omgång rengöring! Och så behöver vi baka bullar för nu är det tomt på fikabröd,å så kan vi ju inte ha det! Men nu bor jag ju inte i en så va...

Ovido - Quiz & Flashcards