Alla inlägg den 14 april 2011

Av lillaviola - 14 april 2011 09:59

Man får ju inte glömma att man är kvinna och en klok sådan ( viss ironi här).


Kaffe pausen kom in lite sent här,men nnu har jag fixa min kopp kaffe, 2 datorer står på och telefon ligger här brevid. Jag gör flera saker samtidigt=).


Men mest i tankarna har jag mitt kaffe och blicken riktad ut i genomfönstret.

Här jag jag fånga upp vilsna tonårspojkar i sonens närhet som missat vart skolan ligger. Nu har de fattat jag jobbar här och att jag har bra ögon...


Min egen son tycker väl inte att det är så himla kul att mamma ser allt,undervisningen är till 99% förlagd på skolans område och inte längs gatan genom stan.

Och jag tror inte kiosken och pizzerian är en del av skolplanen.


Det syns så väl när de är ute på egna uppdrag och uppdrag som skolan gett dem.

Men jag jagar dem inte utan småprata lite och oftast lommar de tillbaka till skolan efter en stund skitsnack. Sonen kommer förbi när det är tungt i skolan och drar inte i väg som har gjorde förut.


Med andra ord så är mitt jobb ett himla bra jobb=). Rasten är till ända och jag ska väl göra lite annan nytta än att pausblogga.


Kram eder Viola

Presentation


Här kommer du att bjudas på kaos,oordning,mycket skratt en och annan tår. Det är min vinkling av livet

Följ min blogg

bloglovin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Familjen


Ovido - Quiz & Flashcards