Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Simultankapacitet

Av lillaviola - 14 april 2011 09:59

Man får ju inte glömma att man är kvinna och en klok sådan ( viss ironi här).


Kaffe pausen kom in lite sent här,men nnu har jag fixa min kopp kaffe, 2 datorer står på och telefon ligger här brevid. Jag gör flera saker samtidigt=).


Men mest i tankarna har jag mitt kaffe och blicken riktad ut i genomfönstret.

Här jag jag fånga upp vilsna tonårspojkar i sonens närhet som missat vart skolan ligger. Nu har de fattat jag jobbar här och att jag har bra ögon...


Min egen son tycker väl inte att det är så himla kul att mamma ser allt,undervisningen är till 99% förlagd på skolans område och inte längs gatan genom stan.

Och jag tror inte kiosken och pizzerian är en del av skolplanen.


Det syns så väl när de är ute på egna uppdrag och uppdrag som skolan gett dem.

Men jag jagar dem inte utan småprata lite och oftast lommar de tillbaka till skolan efter en stund skitsnack. Sonen kommer förbi när det är tungt i skolan och drar inte i väg som har gjorde förut.


Med andra ord så är mitt jobb ett himla bra jobb=). Rasten är till ända och jag ska väl göra lite annan nytta än att pausblogga.


Kram eder Viola

 
 
Ann Catrine

Ann Catrine

14 april 2011 12:53

Fattar inte, dina inlägg syns inte längre på min Bloglovinsida, och därför missar jag dom :-(

Så himla roligt att du trivs så bra på jobbet!
Och det låter faktiskt riktigt intressant..
(att du dessutom kan hålla koll på ev skolkare
är ju ett plus)!

Ja du, norrut är ett bra alternativ när det gäller
semestern.
Jag är ju ledig jämt, men känner att jag måste
iväg! Helst idag! (men det lär ju inte ske...)
Har en åldrig mamma, behöver jag säga mer...?!
Ibland blir det bara för mycket!!!

Trots liten och tom pung har jag lovat mig själv
att göra åtminstone en liten tur för mig själv i
sommar, - det är ett absolut MÅSTE!

Nu har jag städat trapphuset och tvättstugan,
ska sätta mig på balkongen och sola lite,
men först en välbehövlig dusch ;-)
Doftar inte viol precis efter att ha kutat i
trappor med sladdkäpp...

Ha en skön torsdag fina du!!

http://www.mormormu.blogg.se

 
Enander

Enander

14 april 2011 21:03

Kanske dum fråga men heter du Viola? Så sjukt fint namn, ska döpa min dotter till det :)

http://enaander.blogg.se

 
Ingen bild

Kati

14 april 2011 21:16

Tittade in för ayy säga....HEJ!

Kati

 
Enander

Enander

14 april 2011 21:25

Sv: okej, det är jättefint! Har alltid älskat det namnet, min gammelfarmor hette Viola :)

Tack, känner mej riktigt nöjd med den faktiskt, dock är det inte alla som respekterar den :/ Det är nog första gången jag har halkat in hos dej men ska nog se till att komma hit oftare :)

http://enaander.blogg.se

 
Cicki

Cicki

15 april 2011 00:36

Du är en klok kvinna. Det har jag alltid tyckt....:-)

http://cickisdesign.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillaviola - 29 maj 2011 17:10

Jag går från Lillaviola till FruViola och du hittar mig här

Av lillaviola - 19 maj 2011 21:19

Ja i bland så måste man pröva gäset på den andra sidan för att ta reda på om den är grönare...   Men det var inte det och jag ska väl erkänna att jag saknar blogg .se  ... Jag har nu klurat hur jag ska göra något åt detta, för jag trivs inte hä...

Av lillaviola - 19 maj 2011 16:09

Familjen Viola har nu klarat av del 2 i den utbildning/utredning hos BUP (BNP) gällande sonen.   För mig är det återigen en AHA upplevelse...att möta en förståelse är UNDERBART och ger mig massor av energi av den posetiva sorten. Kära make var me...

Av lillaviola - 18 maj 2011 09:17


Vilken morgon!        Snacka om att man tog fel fot först över sängkanten=(   Dåligt med sova av någon konstig anledning,seg start och total brist på koll. Har gjort ett tappert försök att klä mig proper för min dag på byrån.   Tröjan u...

Av lillaviola - 16 maj 2011 07:34

Jag ser fram emot en vanlig måndag,med det vanliga göromålen. Tvätthögen har växt igen! Skafferiet behöver en omgång rengöring! Och så behöver vi baka bullar för nu är det tomt på fikabröd,å så kan vi ju inte ha det! Men nu bor jag ju inte i en så va...

Ovido - Quiz & Flashcards