Alla inlägg den 20 april 2011

Av lillaviola - 20 april 2011 23:17

 

Bilden hämtad här


Nu är jag ingen Treo ätare vid huvudvärk,men bilden står för min em/kväll.

Fick snyggt kasta in handuken lite tidigare då jag fick lunchen i retur. Och det är får man nog tacka solen för och undertecknad idioti att inte fatta HUR STARK vårsolen är.


Nu är det keps på! I alla fall i morgon,för det var inomhus som gällde nu på em/kvällen. Och söta fröken min klagade inte på att vi till middag beställde pizza.


Nu börjar jag känna livet tillbaka...så jag avslutar med ett litet leende och så önskar jag er en God natt!


eder Viola  


Av lillaviola - 20 april 2011 08:12

Jag är en del av den verklighet,som regeringen ville få fart på i och med utförsäkringen.

Efter alla de år då jag gått hemma och "latat mig" så skulle jag ut och göra rätt för mig!


Skyddsnätet utebelv,liksom pengarna till att börja med så visst sjutton fick man veta att man levde. Förra året.


I går hade jag en date med min hadläggare på AF. Som en elefant i en porslinsaffär skulle jag nog kalla henne...


Hon verkade inte trivas på byrån allas och verkar lite orolig över de bilder som finss på kistor och gravstenar.

Vem vet kanske hon trodde vi skulle skrämma slag på henne? ( förlåt min galjhumor)


Efter många turer hit och dit med min arbetsledare i spetsen ( hon är helt underbar och vasss så ini norden) fick vi igenom att jag skulle på vara kvar till sista augusti och därmed får jag SEMESTER I 2 VECKOR!!


Haken i det hela gott folk är min hälsa...Min kära "elefant" har upptäckt att jag har högt blodtryck och inflammationer i fötterna.

Och då är ju frågan om jag inte hellre ska gå tillbaka till sjukförsäkringen!

 

Det är alltså samma förmedlare som jag haft hela tiden och nu först har hon läst mina papper...


Jag säger inget mera utan är glad att få gå iväg i 4 timmar och göra ett jobb som uppskattas av byrån.

Min hälsa tar jag hand om,även om AF inte verkar tro mig.


Underbara människor, ha en skön dag för det ska banne med jag ha!  


  eder Viola

Presentation


Här kommer du att bjudas på kaos,oordning,mycket skratt en och annan tår. Det är min vinkling av livet

Följ min blogg

bloglovin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Familjen


Ovido - Quiz & Flashcards