Direktlänk till inlägg 20 april 2011

En del av verkligeheten

Av lillaviola - 20 april 2011 08:12

Jag är en del av den verklighet,som regeringen ville få fart på i och med utförsäkringen.

Efter alla de år då jag gått hemma och "latat mig" så skulle jag ut och göra rätt för mig!


Skyddsnätet utebelv,liksom pengarna till att börja med så visst sjutton fick man veta att man levde. Förra året.


I går hade jag en date med min hadläggare på AF. Som en elefant i en porslinsaffär skulle jag nog kalla henne...


Hon verkade inte trivas på byrån allas och verkar lite orolig över de bilder som finss på kistor och gravstenar.

Vem vet kanske hon trodde vi skulle skrämma slag på henne? ( förlåt min galjhumor)


Efter många turer hit och dit med min arbetsledare i spetsen ( hon är helt underbar och vasss så ini norden) fick vi igenom att jag skulle på vara kvar till sista augusti och därmed får jag SEMESTER I 2 VECKOR!!


Haken i det hela gott folk är min hälsa...Min kära "elefant" har upptäckt att jag har högt blodtryck och inflammationer i fötterna.

Och då är ju frågan om jag inte hellre ska gå tillbaka till sjukförsäkringen!

 

Det är alltså samma förmedlare som jag haft hela tiden och nu först har hon läst mina papper...


Jag säger inget mera utan är glad att få gå iväg i 4 timmar och göra ett jobb som uppskattas av byrån.

Min hälsa tar jag hand om,även om AF inte verkar tro mig.


Underbara människor, ha en skön dag för det ska banne med jag ha!  


  eder Viola

 
 
Ingen bild

Kati

20 april 2011 17:30

Hej!

Vá roligt att det gick någorlunda bra.

Kati

 
Cicki

Cicki

21 april 2011 00:29

Är de helt j-vla sanslösa? Idag fick jag papper ifrån dem, en enkät där de vill veta vad jag tycker om dem.......*hånskratt*......

http://cickisdesign.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillaviola - 29 maj 2011 17:10

Jag går från Lillaviola till FruViola och du hittar mig här

Av lillaviola - 19 maj 2011 21:19

Ja i bland så måste man pröva gäset på den andra sidan för att ta reda på om den är grönare...   Men det var inte det och jag ska väl erkänna att jag saknar blogg .se  ... Jag har nu klurat hur jag ska göra något åt detta, för jag trivs inte hä...

Av lillaviola - 19 maj 2011 16:09

Familjen Viola har nu klarat av del 2 i den utbildning/utredning hos BUP (BNP) gällande sonen.   För mig är det återigen en AHA upplevelse...att möta en förståelse är UNDERBART och ger mig massor av energi av den posetiva sorten. Kära make var me...

Av lillaviola - 18 maj 2011 09:17


Vilken morgon!        Snacka om att man tog fel fot först över sängkanten=(   Dåligt med sova av någon konstig anledning,seg start och total brist på koll. Har gjort ett tappert försök att klä mig proper för min dag på byrån.   Tröjan u...

Av lillaviola - 16 maj 2011 07:34

Jag ser fram emot en vanlig måndag,med det vanliga göromålen. Tvätthögen har växt igen! Skafferiet behöver en omgång rengöring! Och så behöver vi baka bullar för nu är det tomt på fikabröd,å så kan vi ju inte ha det! Men nu bor jag ju inte i en så va...

Ovido - Quiz & Flashcards