Alla inlägg under april 2011

Av lillaviola - 21 april 2011 11:55


Kör försiktigt till blåkulla!

Nu är det dax igen!!!!!!!!!!!!!!!!


Samling vid foten av Kilsbergen  kl.19.00 Torsdag. O.B.S Nytt klockslag.

Det blir för sent vid kl.20:00 Vi förlorade 32 stycken förra påsken,

eftersom det hann att bli mörkt innan vi kom över till vår kära Ö.

Det var mest tristpåsarna från Gnällbältet som strök med, eftersom det blåste så mycke.

Ja ni vet, komma ur kurs, dålig balans o dålig syn.

Tycker att vi ska ta in lite offerter ang. snabbfärja till nästa år. Begriper inte varför

Gustav Lagerbjelke inte kan börja med sina sommarturer nu i påsk, så att vi kunde ha åkt

snålskjuts med den istället.


SÅ KOM IHÅG!


NYSTÄRKT FÖRKLÄDE O SCHARLETT

VARMA MAMELUCKER

STADIG KVAST

NYPUTSAD KAFFEPETTER

NYBRYGGT KAFFE (ev. kask)

SVART KATT (kan lånas på katthemmet)
SOLFÅNGARE FÅR INTE ANVÄNDAS ( Det är fusk)


Och Du- Kör försiktigt.


GPS:en funkade inte för häxa nr: 77
så lämna gps:en hemma, så du inte råkar lika illa ut.


KRAM OCH GLAD PÅSK!

Av lillaviola - 20 april 2011 23:17

 

Bilden hämtad här


Nu är jag ingen Treo ätare vid huvudvärk,men bilden står för min em/kväll.

Fick snyggt kasta in handuken lite tidigare då jag fick lunchen i retur. Och det är får man nog tacka solen för och undertecknad idioti att inte fatta HUR STARK vårsolen är.


Nu är det keps på! I alla fall i morgon,för det var inomhus som gällde nu på em/kvällen. Och söta fröken min klagade inte på att vi till middag beställde pizza.


Nu börjar jag känna livet tillbaka...så jag avslutar med ett litet leende och så önskar jag er en God natt!


eder Viola  


Av lillaviola - 20 april 2011 08:12

Jag är en del av den verklighet,som regeringen ville få fart på i och med utförsäkringen.

Efter alla de år då jag gått hemma och "latat mig" så skulle jag ut och göra rätt för mig!


Skyddsnätet utebelv,liksom pengarna till att börja med så visst sjutton fick man veta att man levde. Förra året.


I går hade jag en date med min hadläggare på AF. Som en elefant i en porslinsaffär skulle jag nog kalla henne...


Hon verkade inte trivas på byrån allas och verkar lite orolig över de bilder som finss på kistor och gravstenar.

Vem vet kanske hon trodde vi skulle skrämma slag på henne? ( förlåt min galjhumor)


Efter många turer hit och dit med min arbetsledare i spetsen ( hon är helt underbar och vasss så ini norden) fick vi igenom att jag skulle på vara kvar till sista augusti och därmed får jag SEMESTER I 2 VECKOR!!


Haken i det hela gott folk är min hälsa...Min kära "elefant" har upptäckt att jag har högt blodtryck och inflammationer i fötterna.

Och då är ju frågan om jag inte hellre ska gå tillbaka till sjukförsäkringen!

 

Det är alltså samma förmedlare som jag haft hela tiden och nu först har hon läst mina papper...


Jag säger inget mera utan är glad att få gå iväg i 4 timmar och göra ett jobb som uppskattas av byrån.

Min hälsa tar jag hand om,även om AF inte verkar tro mig.


Underbara människor, ha en skön dag för det ska banne med jag ha!  


  eder Viola

Av lillaviola - 19 april 2011 07:38

Japp idag är det dax! Min framtid ska dryftas och beslut skall tas. Man kan ju hoppas att det blir till min fördel=).


Min "kloka" handläggare på AF tycker det är märkligt att jag trivs och tycker väl inte om min arbetsplats fullt ut.

Man kan ju då undra om hon kan leverera något bättre alternativ som får mig att le och må rätt bra.


Vi får väl se hur det hela slutar...( jag ger inte upp i första taget)


Ha en bra tisdag! eder Viola



Bilden är hämtade här

Av lillaviola - 18 april 2011 09:52

Jag har sytt och fixat mörkläggningsgardiner i sovrummet,men det är inte ljudisolerat.

Raggsockan hör de små pippifåglarna utanför och då vill hon ju gärna ut och jaga den flygande fjäderfäna.

Att klockan bara är 05.00 på morgonen,hindrar inte henne för att gå i gång och buffa.


När kära maken kom hem vid 07.00 snåret blev hon överlycklig,nu kanske det kunde hända något!


Men icke han gick och la sig på en gång. Jag försökte få henne att lugna sig,men vid 7.30 insåg jag att någon sovmorgon blev det inte för mig.


Barnen har påsklov och jag börjar kl. 12.00,så möjligheten fanns att jag skulle få sova.

Men att ha möjligheten är inte alltid detsamma att man får utnyttja den.


Så vi tog en tur i det vackra morgonvädret och njör var och en på sitt vis.

En kopp kaffe skvalpar i min mage som stärker mig för min dag. Men först ska jag bloggvandra...


Kram eder Viola

Av lillaviola - 17 april 2011 12:20

bloglovin  Om du tycker att min blogg är något att följa så tryck på knappen!


Jag uppdaterar efter förmåga och just nu är min förmåga väldigt god=)


Finns det något mer att tycka om mina rader finns jag även på

lillaviola@hotmail.com

 

 

eder Viola

Av lillaviola - 17 april 2011 12:00

Jag misstänker att min familj har en viss funktionsnedsättning,eftersom de ropar så fort problem dyker upp.

Gärna när de är sittandes på rumpan så gastas det i högan sky så att budskapet verkligen når fram till mottagaren,dvs mig!


Utan problem kan jag säga att jag vid de tillfällen verkligen surnar till.

Kära maken är som de övriga två, alltid handlingförlamade när de blir sittandes framför en skärm.


Det har tagit ett tag för mig att inse fakta att problemen eller frågorna som kommer knappast är av den akuta sorten,utan mer upplysningsform. Om jag nu var intresserad av den infon.


Jag svara numera inte på rop och mina stackars familjemedlemmar får snällt komma till mig och tala om vad de vill ha sagt.

Strikt och styrt anser några, rätt ok anser jag. För nu gapas det inte lika mycket;-).


Att vara mor,maka och matte är sak samma. Visa vem som bestämmer!

Ja det var häxan Violas kloka tanka för dagen.  


Nu ska jag ta kvasten till lokalen och skapa mig lite mörkläggningsgardiner.Då kära maken jobbar natt och gärna vill sova i mörker på dagen.


Vi får väl se hur det går. Kram och ha nu en skön SÖNDAG!


eder Viola

Av lillaviola - 15 april 2011 10:14

Om tillfälle ges.så passar jag på att skriva några rader, när mitt kaffe intas under strikta former.


I dag såg jag till att städa kontoret innan jag fixade kaffe,så jag med gott samvete kunde ta något till. Man ska förtjäna en fika...


Som om jag nu var belastad med något sånt samvete,tilllåt mig LE  . Nää men jag måste erkänna ( tyst) att macka smakade gudomligt i ångorna av grönsåpa. Nu är jag nöjd med dagens stora prestation.


Fredag är den stora begravningsdagen och idag är firman uppbokad på 3 ställen.Därav telefonvakt...sekreterare,städare och sällskapsdam.

Passar mig som handen i handsken!


En trevlig fredag önskar jag er alla/ för det ska jag ha! Kram eder Viola

Presentation


Här kommer du att bjudas på kaos,oordning,mycket skratt en och annan tår. Det är min vinkling av livet

Följ min blogg

bloglovin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Familjen


Ovido - Quiz & Flashcards