Alla inlägg under maj 2011

Av lillaviola - 15 maj 2011 11:25

Jag och dottern sitter ensamna hemma hos svärmor,som i sin tur är i Kumla och vaktar barnbarn.


Kära maken gick till jobbet vid 5.30 och ska hämtas vid 18.15 för färd hem till Örebro.

Vad gör då vi två tjejer på tu man hand denna söndag?

 

Enligt dotterns önskan,"så lite som möjligt"...Något som jag kan ta då jag ändå inte är hemma.


Det är ju märkligt att man ska behöva åka bort för att kunna koppla av...men alla måsten fick ju inte plats i väskan så det blir "bara" lugn söndag.


Sonen trivs som fisken i vattnet med lilla mamsen och är liksom Herren på täppan,men vissa restriktioner. Rapport kom från lilla mamsen att sonen klev upp ur sängen redan 9.30 för att sitta i samtal med sin mormor.


Det finns stunder för underverk och idag verkar det vara en sådan dag=).

Jag å andra sidan får höra en hel del från dottern och hennes 12 åriga syn på livet. Det är underbart att få ta del av den.


Raggsockan är kvar hemma med lilla mamsen,tanthunden och sonen. Så helt lugnt har de inte,tack och lov!


Och när vi når Örebro i kväll ska jag ta min man och rösta en gång till. Vi bor i det området där det fanns oklarheter kring rösträkningen,i höstas och sin medborgliga rättighet förvaltar man i alla fall. Så där lite lagom.


Ja det är min söndagstanken,åk bort och ta det lugnt!


Kram eder Viola

Av lillaviola - 14 maj 2011 21:08

Då kära maken jobbar helhelg (6.00-18.00) i Lindesberg passade jag och dottern att ge oss ut på turné med länstrafiken och buss 303 mot Linde.


Då slipper kära maken sitta ensam en lördagkväll och vi fick ut och åka buss.

Ett äventyr i sig när man inte gör det så ofta=).


Vi packade med oss hemlagad sushi och drog. Här i stan är det vårcrusing med massor av snygga raggarbilar.


Sen har vi ju melodifestivalen om det är något att jubla över;-).


Sonen är hemma och lilla mamsen vaktar honom och hunden samt hemmet. Helt säkert är det inte att lämna sonen åt sitt öde även om han själv tycker det.


Men då hör jag väldigt dåligt...


Kram på er och ha en trevlig kväll! eder Viola

Av lillaviola - 13 maj 2011 08:04

 

Jag vill göra er uppmärksam på att det enligt rykten kommer en sommar...

Gör er redo!

Med rak rygg kommer jag att bära mina volnger som om det vore en extra gåva bara till mig.

Mina bleka ben är ett signum för att jag anpassar mig efter årstiderna.


Det glada skrattet är bonus som några få utvalda kommer att få ta del av för den här sommaren ska bli den bästa!


Jag har idag insett att oavsettvart jag är på viktkurvan så kommer sommaren ändå.

Och varför förneka det underbara när det endast straffar mig själv.


Nu ser jag framemot fredagkväll och ett glas isvatten med några stänk at citron i vid sidan om mitt röda vinglas!


Trevlig helg kära vänner! eder Viola

Av lillaviola - 12 maj 2011 22:11

Jag får kommentarer i från Kati, och jah är så nyfiken på vem du är?

KAn du ge mig en liten hint? MAiladress eller annat?


Inget krav,men viss nyfikenhet finns det? =).


Kram eder Viola

Av lillaviola - 12 maj 2011 10:53

Det är väl bara att sänka vapnet och ta emot frälsningen,så man kan bli hel igen=).


I går var vi ( sonen,kära maken och jag ) på vårt första gemensamma möte på BNP (läs mer här).

Sonen satt med en tjej och vi föräldrar satt med en annan och pratade om sonen. I ca 1 timma satt vi där och jag var helt matt efteråt,av glädje och av förståelse.


Det är något vi som familj och föräldrar inte är bortkämda med!

Vi fick beröm för våra strategier och gav oss "ros" för vårt engagemang. Själv satt jag nog mest och gapade som en fågelholk...


När man är van att ta hård kritik så är beröm svårt att ta in...Man tror hela tiden att det snart ska komma ett MEN...vilket det aldrig gjorde.


Under lite drygt en månad ska vi nu träffas 10 ggr för att de ska få i hop ett underlag gällande sonen och hans svårigheter i vardagen.Men även ta fram hans styrkor!


Att jag kvällen innan var på en underbar föreläsning om ADHD hos barn och ungdom gjorde inte det hela sämre,för jag kunde få svar på många av mina frågor.

Jag ser fram emot fortsättningen...Därav min "frälsning" halleluja vi har blivit hörda!!!  


Kram eder Viola

Av lillaviola - 10 maj 2011 16:49

I bland är det bra att vara läskunnig och ha en dagstidning. För jag läste häromdagen om att BUP har en öppen föreläsning om "ADHD hos barn och ungdom". Här kan du läsa mer.


Jag känner att vissa saker behöver man höra både en och två gånger.

Att vi sedan ska i väg i morgon jag,sonen och kära maken ger mig bara en massa fördelar. Då har jag kanske frågor att ställa.


Bra att det händer något,för sonen och oss.

Eder Viola



Av lillaviola - 10 maj 2011 08:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lillaviola - 10 maj 2011 07:57

 


Jag finns att nå på


lillaviola@hotmail.com



Om det skulle vara något som du vill veta men inte skriva här.


eder Viola

Presentation


Här kommer du att bjudas på kaos,oordning,mycket skratt en och annan tår. Det är min vinkling av livet

Följ min blogg

bloglovin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Familjen


Skapa flashcards