Alla inlägg under maj 2011

Av lillaviola - 9 maj 2011 19:55

Jag hade något att berätta,något som jag skulle blogga om. Men någon snodde mina tankar för här sitter jag och är helt tom i bollen.


Så det var väl inget speciellt,men jag vet att jag smålog åt tanken och det var väl något hämtat från min skruvade vardag.


Solen skiner och fönstren är skitiga,men jag lider inte mer än vanligt åt det hela.

Det är måndag och kära maken fyller 43 år!

Vi har vart ut i "kojan i skogen" och grilat,för kära makens skull. Något han så hett önskade. Ett helt ok paket om ni frågar mig.


Med det så tackar jag för mig och vandrar runt i bloggsfären denna måndag den 9 maj.


Hej från mig/ eder Viola

Av lillaviola - 8 maj 2011 22:00

Dotterns första RIKTIGA simtävling i en annan stad. Det var alltså nerver utan på.

Som ICKE utvilad mamma fixade jag fikakorgen skakade liv i kära maken och dottern.

Utan att förstå hur det gick till så satt vi i bilen på väg i samlad trupp mot Köping.


Hårda läktarbänkar,varmt och fuktig simhall,ljudnivå HÖG och nerver utan på många som skulle upp på startpallen.


Dottern kom till start i 100 m bröstsim och 100 min frisim. Bra tider,inga "diskningar", men hon är inte helt nöjd. Det var något med kickarna som hon kunde ha gjort bättre,enligt henne själv.


Som förälder han man bara en uppgift denna dag,serva,ta emot lite skit och försöka peppa ( om mottagaren önskar det förstås...)


Väl hemma så stupade jag i säng en timme och har därefter sakta tagit mig i genom dagen/kvällen.


En söndag i supporten teckan. Heja ÖSA!!!   Kram eder Viola


Av lillaviola - 7 maj 2011 00:42

   Vi har inför sommarens upplägg insett vissa fakta.


Den berömda kroppen kom inte,fast vi i god tid beställde den=/ Märkligt!

Hur kan det komma sig?

 

Viljan fanns enligt papperstudien,kunskapen och vision så något måste ha gått snett.

Ett virus i programmet kanske?


Ja vi får starta en två manutredning på äkta regeringsvis och utreda frågan om Sommarkroppen 2011.


Under utredningen så serverar vi en lättare sallad och några glas vin så glädje kommer utan ansträgning;-)

Problem är ju riktigt allvarligt!


Tills vi kan presentera svaret på utredningen så tar jag ett glas till och guppar på små moln av välbehag. Fast det tar vi nog inte upp i utredningen.


Finns det några synpunkter som ni tycker vi ska ta hänsyn till vänligen kontakta oss när ni har det svaret.


Tack och fortsatt gosig natt!// eder Viola

Av lillaviola - 3 maj 2011 23:24

Ni vet grannens hemska barn och mina söta änglar ( och tungan den är svart ) har svängt om i humöret...

Vi har haft en rätt bra dag och de stora katastroferna lämnar jag åt den stora världen...


Jag ler åt livet små enkla med värdefulla händelser...

Sonen kom hem och åt middag normal tid samt läste läxa med mig. Och DET var länge sedan!!!

Han for ut och kom hem innan 21.00 samt hjälpte mig med tvätten!!!


Dotterns i härdiga trgglande med matte och engelska efter skoltid har gett resultat. I dag kom omdömena och jag LER STORT =).


Disken är diskad,maten blev lagad och tvätten blev gjord. Alltså jag måste nog ge mig själv en klapp på axeln och säga några rara ord till mig själv.


Snart kommer kära maken hem och innan kudden kramas så får jag chansen att säga hej till honom.


Kram på er från mig/ eder Viola

Av lillaviola - 2 maj 2011 17:27

     


Jag har återigen lyckats att sjunka på en riktigt låg nivå och hotat mina vackra barn om inslåsning,avplockning av prylar och div annat skoj som hoppar ur min snygga mun.

Läxa stod på schemat i dag,men det var inget som var intressant. Maten jag gjorde var visst oätbar och av alla människor är jag den mest orättvisa. Den titeln lär jag aldrig bli av med=/.

Behöver jag nämna att kära maken jobbar em?

Nu är jag ändå rätt härdad och kan ta rätt mycket,men i bland är det som det går troll i livet och i mina barn.

Nu fanns det inget tålamod att köpa på Ica, så det blir att få bita i det sura äpplet och ta tag i eländet. Vem vet innan natten är här har vi averkat alla svordomar och gett varnadra respass innan försoningen kommer.


Sa jag att det är MÅNDAG?

Hatten av för dig och tack för titten! eder Viola


 
































Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kommer du att bjudas på kaos,oordning,mycket skratt en och annan tår. Det är min vinkling av livet

Följ min blogg

bloglovin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Familjen


Ovido - Quiz & Flashcards