Alla inlägg den 7 april 2011

Av lillaviola - 7 april 2011 23:01

Mina barn är intresserade av musik, att spela musik och skapa musik.

Själv kan jag i alla fall lyssna på musik!


I morgon har dottern prov i musikteori samt historia med präser,borgare och bönder ( känns som om det skulle vara en 4:e del här men nu tog det stopp.)


Historian, där är jag med i matchen och kan med andra ord beskriva och jämför med nu tid.

Berätta om varför man använder sig av växelvis jordbruk...

Jag har nyss lärt mig det själ eftersom vi sätter potatis ute vid vår koja i skogen.

Men i musik,där går jag vilse.


Visst jag kan läsa innantill och ställa frågor,men jag fattar noll. Då ska man nog vara glad att sonen älskar sin gitarr och kan berätta för sin syster de olika accorden.


Och hon lyssnade så mitt mammahjärta slog några extra lyckoslag för de två ungdomarna=).

Så nu blir det kudden och tacka för att denna dag är till enda// eder Viola

Ovido - Quiz & Flashcards