Alla inlägg under april 2011

Av lillaviola - 14 april 2011 09:59

Man får ju inte glömma att man är kvinna och en klok sådan ( viss ironi här).


Kaffe pausen kom in lite sent här,men nnu har jag fixa min kopp kaffe, 2 datorer står på och telefon ligger här brevid. Jag gör flera saker samtidigt=).


Men mest i tankarna har jag mitt kaffe och blicken riktad ut i genomfönstret.

Här jag jag fånga upp vilsna tonårspojkar i sonens närhet som missat vart skolan ligger. Nu har de fattat jag jobbar här och att jag har bra ögon...


Min egen son tycker väl inte att det är så himla kul att mamma ser allt,undervisningen är till 99% förlagd på skolans område och inte längs gatan genom stan.

Och jag tror inte kiosken och pizzerian är en del av skolplanen.


Det syns så väl när de är ute på egna uppdrag och uppdrag som skolan gett dem.

Men jag jagar dem inte utan småprata lite och oftast lommar de tillbaka till skolan efter en stund skitsnack. Sonen kommer förbi när det är tungt i skolan och drar inte i väg som har gjorde förut.


Med andra ord så är mitt jobb ett himla bra jobb=). Rasten är till ända och jag ska väl göra lite annan nytta än att pausblogga.


Kram eder Viola

Av lillaviola - 12 april 2011 22:00

 


"Raggsockan" älskar våren och specillt när hon får rusa runt lös och ledig!


 

Då blir det vårspring och massa tok=) Till mångas glädje....Raggsockan är snabb!


 

Vårens för värmade solstråle slåss vissa om. Det är "TantHunden" som vinner med sina 9 år. "Raggsockan får snällt finna sig att sitta bakom henne...vilket hon gör utan knorr. Ordning är redan uppgjord!


 

Åh så sist gårdagens middag! Kräftor!!! Mums,vår guldkant på vardagen=).


Eder Viola

Av lillaviola - 12 april 2011 10:42

Tiden är finurlig,för den kan räcka till mycket och ingenting alls.

I morse låg jag på plus ända till ett litet papper,vass som synden, gav mig   ett litet jack/sår.

Vit blus och blod...där försvann tiden som en avlöning. Jag har kommit lite i kapp av den försvunna tiden och inser att jag och tiden inte var så synkade som jag trodde.


Jag har alltid gott om tid för det som är kul och för det tråkiga finns det knappt någon tid alls.

Som att blogga lite på min rast funkar hur bra som helst,men jag har inte tid att boka läkarbesöktid.


Att ta sig en slurk kaffe i solen funkar tidsmässigt,att putsa fönster funkar inte.

Jag försöker att förvalta min tid på bästa möjliga sätt då jag på jobbet har insett att tiden är vad vi gör den till!


Därför åt vi kräftor och ostpaj i går istället för att vänta till sommaren.För det var NU vi var sugna.


Var rädd om din tid!

Kram eder Viola

Av lillaviola - 11 april 2011 14:11

Ja då var det gjort! Nu har jag kört den lååånga bilen och ingen buckla blev gjord=)  


   


Vi kom i och ur garaget, i tvätttunneln och ur tvätttunneln. Och jag känner att det här behärskar jag bra!


Med andra ord behöver jag inte göra så mycket mer i dag för det här uppväger det mesta av min svettiga måndag, klädd i svart!


Trevlig måndag! Eder Viola

Av lillaviola - 9 april 2011 13:53

Det är en lågdag idag...dvs allt går i snigelfart.

Blodtrycket spökar och jag inser läget och vilar mig igenom dagen. Även fast solen skiner på himlavalvet.


Det blir en tur till svärmor i Bregslagen och en fika/middag besök. Då slipper jag tänka mat...


Söta sonen är på vift och lär inte följa med till farmor vilket goa dottern gör. Även hon för stunden ogillar mig så blir det bra när det kommer en farmor in i bilden och ger dottern lite uppmärksamhet.


Alltså jag inser att det här kan bli en himla bra eftermiddag=). Hoppas ni får det samma!


Kram eder Viola

Av lillaviola - 7 april 2011 23:01

Mina barn är intresserade av musik, att spela musik och skapa musik.

Själv kan jag i alla fall lyssna på musik!


I morgon har dottern prov i musikteori samt historia med präser,borgare och bönder ( känns som om det skulle vara en 4:e del här men nu tog det stopp.)


Historian, där är jag med i matchen och kan med andra ord beskriva och jämför med nu tid.

Berätta om varför man använder sig av växelvis jordbruk...

Jag har nyss lärt mig det själ eftersom vi sätter potatis ute vid vår koja i skogen.

Men i musik,där går jag vilse.


Visst jag kan läsa innantill och ställa frågor,men jag fattar noll. Då ska man nog vara glad att sonen älskar sin gitarr och kan berätta för sin syster de olika accorden.


Och hon lyssnade så mitt mammahjärta slog några extra lyckoslag för de två ungdomarna=).

Så nu blir det kudden och tacka för att denna dag är till enda// eder Viola

Av lillaviola - 6 april 2011 20:42

Jag kan ibland önska mig en egen liten butler...som uppfyller min önskan när jag ber om den.

  Som  tex om jag önskar mig en kopp thé så här på kvällskvisten. Men nu har jag ingen butler som frågar mig det,så det blir helt enkelt så att man får fixa det själv!


Kära maken jobbar eftermiddag/kväll,dottern slutkörd och tyst efter simträningspasset och sonen glider runt på sin skateboard och förväntas snart hitta hem. Ja livet är tungt för mig som MÅSTE göra mitt thé själv...Tur man är en händig kvinna=).


Natti natti på er/ eder Viola

Av lillaviola - 6 april 2011 13:10

Varje dag så skapas en möjlighet att börja om på nytt. Lägga gårdagen bakom sig och se framåt!


Fel fot ur sängen först och kanske glasögonen upp och ner,men idag känns det mesta bakvänt.

Livspuzzlet hackar,bilen hackar och blodtrycket hackar. Så snälla hacka inte på mig;-)


Jag har drabbats av "tyck synd om mig" syndromet och den kan hålla i sig resten av dagen om inget annat händer.


Felet beror nog mest på blodtrycket...det får mig att sura en aning.


Annars så är det kontoret idag,precis lagom om ni frågar mig.Jag blickar ut genom fönstret och vinkar lite "Silviavinkningar" till förbi passerande.


Man är lite som en apa i bur  Kanske ska man börja ta betalt  och tjäna sig en hacka på sitt utseende.Wow vad pengar det skulle bli...


Nu ska jag väl gör min del av avtalet jobba lite på min "Silviavinkning"    


Tack och hej från mig! Eder Viola


(För den frågvise, jag får blogga på jobbet när jag har min rast. Så länge jag inte skriver något dumt!)

Ovido - Quiz & Flashcards